Kücük diyafram uzağa doğru netsizleştirir yani flulaştırır, yakının netliği yüksektir.
Düşük enstantene hızı durgun objelere
diyafram aralıgı büyüdükçe uzak net olur.
diyafram aralığı küçülürse yakın netleşir
enstantene hızı makinaya ışığın ne kadarda girip çıkacağını bildirir bizlere.
1 sn, 3 sn 10 sn vs.. düşük enstanteneyle bir anı yakalayabilirız yuksekle 5 sn sonra olucak bir olay anını gibisinden.
Konstrat renk gecişi olarak adlandırılabilir. Birden maviden açık maviye geçis olabilir veya bu geçis yavaş yavaş olabilir. Işık ne kadar çoksa konstrat o kadar artar. Konstrat oranı eğer yüksekse fotografa derinlik verir. Bu alçakta olabilir kış gününde mesela.
Işık daha azdır geçişler yumuşaktır. Işığın geliş yönüde konstrat oranını belirler.
ışık türleri
a. cepheden gelen ışık: pek gölge olmayacağı için derinligi azaltır ama nettir.
b. yandan gelen ışık: dramatiklik katar,derinlik sağlar düzgün kullanılırsa.
c. yukarıdan gelen ışık : aşırı parlamalar ve derinlikler oluşturabilir pek tercih edilmez.
d. arkadan gelen.: güneşin önünde insan gün batıyor karartılı olur.
ışık renkleri kelvinle adlandırılır 5000 kelvın gün ışığıdır. Kışın ve yazın farklı ışıklar vardır. Kırmızı mavi ve yeşil.
Kırmızı sıcak mavi soğuk bunları düzenlemek içinse. Maviyi azaltmak icin kırmızı kırmızıyı azaltmak için mavi filtre kullanılır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder